The New Rich (Première) en gastvoorstelling WO-MAN

#nieuwemakers Jaike Belfor & Naïma Souhaïr | preview Shrew Her

Een avondvullend programma met energiek, rauw, beeldend en grensverleggend theater van nieuwe theatermakers in hun kracht en een mooie voorstelling van spraakmakende gastmakers. Met o.a. Jaike Belfor en Naïma Souhair, Ira Kip, Ritzah Statia en Dionne Verwey.

The New Rich

Nu iedereen van God los lijkt te zijn, lijken we drukker dan ooit. Met richting geven en keuzes maken. Maar hoe kunnen wij kiezen met zoveel druk en zoveel mogelijkheden? De voorstelling speelt zich af in een sportschool want de theatermakers verwonderen zich voornamelijk om de schreeuwerige keuze voor een fit en vitaal leven. Tegenwoordig onderscheid je je niet van de massa met een dure auto of een vette skivakantie, maar met een fit lichaam en het leven dat daarbij hoort. De voorstelling is onderdeel van een reeks korte voorstellingen waarin dagelijkse thema’s besproken zullen gaan worden zoals, liefde en geloof.

Fit is the New Rich! Nieuwe makers Jaike Belfor en Naïma Souhair onderzoeken in een energieke theatervoorstelling gecombineerd met dans hoe onze maatschappij omgaat met keuzestress en de rol die social media hierbij speelt.

The New Rich

Nieuwe Makers Salon met Ira Kip

Nieuwe Makers Salon is een inspiratieplek voor makers en publiek. Regisseur en schrijver Ira Kip co-creëerde – op basis van Shakespeare’s controversiële stuk ‘Taming of the Shrew’ – ‘SHREW HER’ in samenwerking met vijf queer vrouwen. De nieuwe maker onderzocht in het licht van de klassieker hoe traditionele man/vrouw verhoudingen en gender rollen ons persoonlijke beeld en de maatschappij vormen.  Ira Kip en de spelers zijn aanwezig om ons mee te nemen in het maakproces van deze voorstelling, ze laten een scene zien en verassen ons met hun verhaal.De Nieuwe Makers Salon vindt plaats in Studio 1. Er is een beperkt aantal zit plaatsen aanweizg, dus... vol=vol! Je kunt je aanmelden via: programmering@bijlmerparktheater.nl

Shre Her

Succesvolle gastvoorstelling: WO-MAN

Ritzah Statia en Dionne Verwey hebben last van gender-stress. Ze weten niet hoe ze zich als vrouw moeten gedragen, want diep in hun binnenste sluimert een ontembare mannelijke kracht. Dat schept de nodige verwarring over rolpatronen. Want wie moet er nu de vuilniszakken buiten zetten? Wie is de jager en wie is de prooi? In deze hilarische en ontroerende voorstelling gaan Dionne en Ritzah op zoek naar het evenwicht tussen mannelijkheid en vrouwelijkheid. En zij ontdekken een nieuwe versie van zichzelf. The best of both worlds? Dat blijkt anders uit te pakken.

Wo-men

#NIEUWEMAKERS
Op vrijdag 7 en zaterdag 15 zondag 16 december is het podium van het Bijlmer Parktheater voor voorstellingen en previews van onze nieuwe makers en gastmakers. Met het Nieuwe Makers traject stimuleert het Bijlmer Parktheater aanstormende nieuwe makers om hun ambities en talenten te vertalen naar professionele podiumproducties.Theater van het Nieuwe Nederland, met verrassende makers van morgen. Een vernieuwend en experimenteel programma voor theatermakers en liefhebbers van podiumkunsten.

Agenda

Filter op maand
Alle maanden Januari Februari Maart April Mei Juni Juli Augustus September Oktober November December