Twee jonge mensen zijn klaar met de werkelijkheid. Wat voor lol valt daar nou te beleven? Peace out, zij gaan online verder. F*ck die echte wereld, let's cruise in the zone. Of niet?
Ama Skam en Win You Love zijn hele dagen en nachten online: TikTok challenges, beauty trend vids, DIY tutorials, memes; samen urenlang cruisen door GTA6, met z’n tweetjes in de flow. In elk geval weg van IRL: die hele dictatoriale buitenwereld vol paniekerige ouders die je kamerdeur binnenvallen, uitgebluste leraren die nutteloze kennis willen inlepelen en een heel leger volwassenen dat je vooral laat zien HOE JE NIET WIL ZIJN. Ga je Ama en Win overtuigen terug te komen naar IRL, of ga je liever met ze mee?
Thema's: escapisme, gaming, mental health
De impact van nieuwe media en technologie op ons leven is ingrijpend. De Toneelmakerij maakte eerder twee voorstellingen over opgroeien in het digitale tijdperk: Snowflake (2019) en Rabbit Hole (2023). In Rabbit Hole experimenteerden we met een nieuwe vorm van directe digitale interactie. Met In Real Life zetten we een volgende stap in het produceren van innovatieve en gedurfde tech-voorstellingen.
Highlights/USP’s • Een interactieve jongerenvoorstelling dicht op de huid van de tijd, waarbij het publiek op bijzondere wijze deelneemt aan de voorstelling. • Timothy de Gilde en schrijver Joachim maakten eerder (2015) de met een Zilveren Krekel beloonde GtA5 en Gouden Krekelwinnaar Bromance. • Een voorstelling met een imponerend digitaal decor waarbij - door de integratie van de digitale wereld - werkelijkheid en fictie door elkaar lopen. • New tech voorstelling Rabbit Hole (2023) won een Zilveren Krekel voor het digitale decorontwerp. Uit het juryrapport: “(…) Door de ijzersterke integratie van de digitale wereld in de voorstelling lopen werkelijkheid en fictie continu door elkaar: de geloofwaardigheid van het verhaal over de radicaliserende hoofdpersoon wordt de hele tijd onderstreept door de vergelijkbare opmerkingen die de jongeren in de zaal in de chat maken.” • Een voorstelling met een actueel en populair jongerenthema: gaming • Een voorstelling binnen een van de Toneelmakerij-pijlers: new tech, die tevens raakvlak heeft met pijler: mental health